دسته‌بندی نشده

نحوه تمیز کردن فر گرویتی 

نحوه تمیز کردن فر گرویتی

 

یکی از کار های نسبتا دشوار آشپزخانه تمیز کردن و تمیز نگه داشتن وسایل مختلف است؛ به خصوص اگر آن وسیله مانند فر در داشته باشد و چربی ها در آن انباشته شوند.

از فر ها برای پخت انواع کیک و شیرینی و غذاهای مختلف استفاده می شود و همین مواد می توانند منجر به کثیفی در فر شوند. در این مقاله به بررسی چند روش برای اینکه فر تمیز تر و سالم تری داشته باشید، می پردازیم.

قبل از انجام دادن هرکاری توجه داشته باشید که فر شما حتما خاموش باشد وهمچنین فراموش نکنید که  وسایل داخل آن را خارج کنید.

روش اول: از بین بردن لکه چربی سوخته

در این روش همه اجزای فر را بیرون بیاورید و سینی فر را به مدت 15-20 دقیقه در محلول آب و صابون و یا آب و مایع ظرفشویی قرار دهید و پس از گذشت زمان آن را به آرامی با اسفنج پاک کنید.

اگر پس از این مرحله هنوز مقداری لک چربی مانده بود  با سرکه و اسفنج دوباره سینی را بشویید.

روش دوم: آمونیاک

در ابتدا باید گفت که هنگام استفاده از این روش حتما درب ها و پنجره ها را باز بگذارید تا خدای نکرده دچار مشکل سلامتی نشوید.

در این روش به دو چیز نیاز است؛ کیسه زباله و آمونیاک. ابتدا سینی فر را داخل کیسه قرار دهید و مقداری آمونیاک داخل کیسه بریزید و آن را به مدت 24 ساعت به حال خود بگذارید. پس از آن در کنار پنجره باز سینی را خارج نمایید و بشویید.

در این روش سینی فر شبیه روز اول تمیز و نو می‌شود.

روش سوم:مایع های شوینده

این روش برای فر هایی که مدت طولانی نظافت نشده اند و چربی ها روی هم انباشته شده اند خیلی توصیه نمی شود اما شما می توایند برای نظافت هفتگی و ماهانه از شوینده های مختلف لکه بر خریداری کرده و استفاده نمایید. در این روش نیازی به خارج کردن سینی فر نیست و شما فقط باید در فر را باز کنید، مواد شوینده را اسپری کنید، یک تا دو ساعت اجازه دهید بماند و بعد با دستمال خیس آن را تمیز کنید.

روش چهارم: جوش شیرین

این روش از قدیمی ترین روش های نظافت است و تقریبا برای همه شناخته شده است. جوش شیرین به عنوان یک تمیز کننده قوی قابلیت مقابله با لکه های مختلف را دارد.

ابتدا چند قاشق کوچک جوش شیرین را در آب بریزید و پس از هم زدن آن با استفاده از یک فرچه کوچک و یا مسواک لکه هارا با آن تمیز کنید.

 

نظافت اجزای مختلف فر

بیرون فر:

همانطور که محفظه داخلی فر نیاز به نظافت دارد بیرون فر هم باید تمیز شود. برای نظافت شیشه فر و اجازی دیگر آن می توایند از همان مایع های شوینده استفاد کنید و با اسپری کردن آن و سپس پاک کردنش با دستمال مرطوب جلوه سابق فر را باز گردانید.

توری فلزی فر:

از بخش های مهم نظافت فر تو کار توری فلزی آن است که هر چند وقت یک بار باید تمیز و شسته شود. برای تمیز کردن آن می توانید سینی را داخل محلول آب و صابون قرار دهید و بعد با اسفنج آن را تمیز کنید. اگر چربی هایی هستند که مد طولانی بر روی توری مانده اند بهتر است با یک شویدنه قوی آن را بشویید.

 

یکی دیگر از مسائلی که حتما هنگام نظافت به آن باید توجه کرد آن است که بعد از نظافت بوی بد فر را نیز باید از بین برد برای این کار شما می توانید از این روش استفاده کنید که محلول آب و صابون را با فرچه به قسمت های مختلف داخلی فر بزنید و پس از فر را روشن کنید و تا دمای 250 درجه تنظیم کنید سپس به مدت نیم ساعت فر را روشن بگذارید.

بعد از نیم ساعت بوی بد فر از بین می رود. اگر این بوی نامطبوع خیلی شدید است می توانید این کار را چند بار تکرار کنید تا زمانی که بوی بد کامل از بین برود.

در انتها باید گفت که فر شما هرچقدر هم که با کیفیت باشد تا زمانی که مراقبت های لازم را برای آ انجام ندهید به مرور زمان نابودش می کنید.

برای کسب اطالاعات بیشتر و دریافت مشاوره رایگان با کارشناسان هایپرکالا در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *