دسته‌بندی نشده

اجزای پنکه گرویتی

اجزای پنکه گرویتی

از قدیمی ترین وسایل سرمایش پنکه ها هستند. به دلیل قیمت به نسبت پایین،  قابلیت خنک کردن آنی و اینکه در مکان های مختلف قابل استفاده هستند، پنکه ها از محصولات محبوب و پرطرفدار هستند. برای نگهداری بهتر از وسایل بهتر است اجزای مختلف آن را بشناسیم تا بتوانیم به بهترین شکل ممکن از آنها نگهداری کنیم و  در مدت طولانی تری از آن ها استفاده کنیم.

قطعات پنکه و کاربرد هر بخش آن

پنکه ها انواع مختلفی دارند اما به طور کل اغلب از یک سیستم استفاده می کنند و اجزایی مشابه یک دیگر دارند. و معمولا در جزئیاتی مانند آپشن ها و نحوه قرار گیری با هم متفاوت اند.

هر پنکه از اجزایی مانند: پره های خنک کننده، شبکه های سیمی، پایه، صفحه کلید، موتور فن خازن، تنظیم کننده خفگی و برد و… استفاده می کند. در این بخش برخی از این اجزا را باهم بررسی می کنیم.

خازن:

قطعه ای که باعث چرخش پره های پنکه می شود، در واقع همین خازن است. این قطعه در واقع از طریق بار شار مغناطیسی که تحت عنوان گشتاور شناخته می شود، مسئول به حرکت در آمدن پره های پنکه است.

دستگیره نوسان ساز:

یکی از ویژگی های پنکه های رومیزی و ایستاده حالت چرخان آن هاست. این ویژگی باعث افزایش پوشش دهی سیستم خنک کننده می شود. این دستگیره در پشت فن قرار دارد که با کشیدن آن به سمت بالا حالت نوسانی سیستم فعال می شود.برای غیر فعال کردن این حالت نیز کافی است دستگیره را به سمت پایین فشار داده و به جای اوال برگردانید.

موتور پنکه:

می توان گفت که مهم ترین بخش یک پنکه موتور آن است چون بدون وجود این قطعه پنکه ما عملا ناکارا است و قابل استفاده نیست. پس شناخت این قطعه و دانستن علائم خرابی آن از مهم ترین کار ها برای داشتن یک وسیله سالم است.

طرز کار تمامی موتور های پنکه به این صورت است که بر اساس یک سیستم داخلی کار می کنند. تنها تفاوتی که دارند شکل ظاهری آن هاست. یکی از ویژگی های که موتور پنکه دارد خصوصیات آسنکرون است.

این به این معنی است که اگر سر راه موتور یا یکی از سیم پیچ ها از یک سیم فرعی استفاده شود، آنگاه سرعت موتور هم با توجه به تعداد این سیم پیچ های فرعی تغییر پیدا می کند، که در پنکه با توجه به اینکه باید دور های مختلف وجود داشته باشد از این خاصیت استفاده می گردد.

تست سالم بودن موتور پنکه:

برای اینکه از کارکرد پنکه مطمئن شویم و بدانی که نیاز به تعمیر دارد یا خیر بهتر است آن را تست کنیم. همچنین دانستن علائم خرابی موتور باعث می شود ما بهتر از سلامتی پنکه خود اطلاع داشته باشیم.

این علائم می تواند موارد زیر باشد:

  • اصلی ترین نشانه از کار افتادن موتور روشن نشدن پنکه است.
  • اگر شما سرعت پنکه را کم و زیاد کردید و تغییری در پرتاب باد ندیدید یعنی موتور پنکه آسیب دیده و نیاز به تعمیر دارد.
  • از علائم خرابی موتور و قطعات روی آن می تواند بالا و پایین رفتن سرعت آن بدون دخالت کسی باشد.
  • لرزش شدید پنکه از دیگر علائم است.
  • اگر پنکه به طور غیر عادی داغ می شود، یعنی موتور پنکه شما آسیب د یده و نیاز به تعمیر دارد.

 

روش های تست سالم بودن:

برای آگاهی از سلامت وسیله تان نیاز به تست کردن موتور دارید تا بتوانید مطمئن شوید از سلامت آن. اول از هر چیز پنکه را کامل تمیز کنید و بعد آن را روشن کنید. پس از روشن کردن دقت کنید که آیا پنکه شما صدای غیر عادی از خود تولید می کند یا خیر؟

اگر حس کردید پنکه حالت غیر عادی دارد و یا صدای عجیبی دارد بهتر است آن را به یک تعمیر کار نشان دهید تا آن را تعمیرکند و به شما تحویل دهد.

اگر پنکه گرویتی شما با مورد و مشکلی مواجه شد می توانید به طور رایگان با مشاوران گرویتی در اربتاط باشید تا شما را با یک تعمیرکار مخصوص و مورد اعتماد گرویتی آشنا کنند.

همچنین شایان ذکر است که محصولات گرویتی تا 24 ماه گارانتی دارند و اطمینان خاطر را به خریداران خود هدیه می دهند.

 

 

 

 

 

.

 

 

.

 

 

 

 

.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *